Inspiráció

„A szeretet az egyetlen, ami a tékozlás útján gyarapszik!”

Arra buzdítalak hát téged, hogy tékozolj! Mindig, mindenhol, amikor és ahol csak lehet! Mert a szeretet ajándéka a boldogság, és ha egy szóval kellene kifejezni azt, hogy mire vágysz, biztos, hogy ez a szó lenne az. Mert, ha jól belegondolsz, nem a házat, nem a pénzt, nem a gazdagságot, nem magát az egészséget vágyod, hanem azt az érzést, amit ezek megléte jelent neked! Ha szeretsz, boldog leszel, ha boldog leszel, akkor megkaptad, amire vágytál.

Azonnal eszembe jutott Dr. Patricia Hamilton Az EFT egyik nagy mesterének cikke, amiben arról ír, hogy az inspirációt, hogyan tudjuk az EFT segítségével a szeretet és a boldogság érzésének generálására, megidézésére használni. A spontán felmerülő pozitív érzéseket kopogtatással megerősíteni, később pedig, akkor, amikor negatív gondolataink és érzelmeink töltik ki a lelkünket, könnyen és gyorsan felidézni. Akkor, amikor körülményeink, vagy a velünk és körülöttünk zajlódó események lehangoló gondolatokat, fájdalmas érzelmeket, félelmet, dühöt, kételyeket stb. ébresztenek bennünk.

Patrícia cikkében elmeséli, azt az esetet, amikor egy reggelen arra ébredt, hogy esőcseppek gyengéden kopogtatják ablakának üvegét. Bár szeretett volna még aludni egy kicsit, de mert mindig is szerette a csendes, esős időjárást, ez a hang, amit halott, az esőcseppek halk kopogása az ablakon, hirtelen a szeret érzésével, és boldogsággal töltötte el. Azonnal arra gondolt, hogy Eft-vel megerősíti ezt az érzést. Megnevezte ezt az eseményt és ezt a címet adta neki: Esőcseppek az ablakon. Majd rövidített EFT körrel, a ráhangolódás mondata nélkül, egyszerűen bekopogta ezt az érzést, úgy, hogy azt a címet mondogatta emlékeztető mondatként, amit az eseménynek adott, tehát: Esőcseppek az ablakon!
A kopogtatást tehát, rövidített körrel, a szemöldöknél kezdte, és a fejtetőn fejezte be.

A pontok, amelyeken egy rövidített körben, a ráhangolódás mondatának kihagyásával kopogtatni kell, a középső és a mutató ujjbeggyel, a test bármely oldalán.
1. A szemöldök és az orrnyereg találkozásánál.
2. A szem külső sarkán.
3. A szem alatt, a pupillával egy vonalban.
4. Az orr alatt levő mélyedés közepén.
5. Az áll és az alsó ajak közötti mélyedés közepén.
6. A kulcscsont és az első borda találkozásánál.
7. A kar alatt, a "melltartóvonalban".
8. A fej tetején, minden ujjaddal.
Általában 9-szer, de nem kell ezt számolni, mert nem baj, ha kicsit több, vagy kevesebb a kopogtatások száma. Miközben gyengéden kopogtatod ezeket a pontokat, közben egy emlékeztető mondatot kell mondogatni minden pont kopogtatásánál.
Például a fenti esetben: Esőcseppek az ablakon.
Majd egy könnyed, erőlködés nélküli, de mély levegővétellel lehet befejezni a gyakorlatot. Ezután 2-szer, vagy 3-szor meg lehet ismételni.

Egy későbbi napon, amikor Patrícia kedvetlennek, levertnek érezte magát eszébe jutott ez az esemény és, hogy még címet is adott neki. Majd amikor felidézte magában a címet, és hangsúlyosan ki is mondta azt, anélkül, hogy újra kopogtatott volna, egyszerűen elöntötte ugyanaz az érzés, amit akkor érzett, amikor megtörtént ez az esemény. Szeretet, nyugalom és boldogság töltötte el.

Ez fantasztikus dolog! A gödör aljáról feljutni egyenesen a hegy csúcsára, néhány pillanat alatt, ez tudom, hogy még a legbizakodóbb emberekben is kétségeket ébreszt. De ahogy szokták is mondani: „A puding próbája az evés!” – azt mondom, próbáld ki! Ennyit biztos, hogy megér!
Gondolom, azt nem kell bizonygatnom, milyen csodálatos pozitív hatással lehet egy ilyen gyakorlat az életünkre, mindennapjainkra. Hogyan tudnak megváltozni körülményeink, élethelyzeteink, a körülöttünk lévő Világ akkor, ha érzelmeink a szeretet, a megnyugvás és a boldogság rezgését sugározzák az Univerzum felé. Mindannyian tudjuk, hogy így egyre több olyan dolog történik majd velünk, amit szerethetünk, amitől boldogok lehetünk.
Biztosan veled is előfordult már, hogy csak úgy, ki tudja miért, de talán a legaggasztóbb körülmények, vagy történések ellenére is hirtelen, a szeretet és a boldogság érzését érezted eluralkodni lelkedben. Talán, mert megláttál valamit, amit szépnek, kellemesnek találtál, mondjuk egy folyóparton üldögélve a lemenő napot, vagy egy gyermek hajában egy édes kis masnit, vagy egy virágzó cseresznyefát, ami régi kellemes emlékeket idézett, vagy megérezted egy lágy szellő fuvallatában kedvenc ételed illatát, és még sorolhatnám.
Legközelebb ilyenkor adj egy címet ennek az eseménynek:
Például: „Lemenő nap a Tiszánál”, vagy „Zsuzsika rózsaszín masnija”, vagy „Cseresznyevirágzáskor”, vagy „Ebéd előtt a mákosnúdli illata” vagy bármit, ami a legjobban emlékeztet erre az érzésre.
Kopogtass Te is ezeken, a fent említett pontokon, és emlékeztető mondatnak mondd azt a címet, amit adtál az eseménynek.
Később próbáld ki Te is, gondolj erre a címre és mondd ki hangsúlyosan akkor, amikor úgy érzed, hogy elcsapnak a hullámok feletted, vagy szomorúságot, bánatot, félelmet, dühöt stb. érzel. Megteheted ezt hangosan, vagy halkan, vagy csak magadban, ahogy engedi az adott szituáció.
Kérlek, ha van hozzá kedved és szánsz rá egy kis időt, írd meg tapasztalataidat a halafiok@gmail.com e-mail címre. Bármilyen EFT-vel kapcsolatos tapasztalat leírásának nagyon örülnék, sokat segíthettek vele másoknak is.
Köszönöm figyelmedet! További szép napot!
Szeretettel: Jutka
www.eft.hupont.hu
www.ujmagikusterapia.lapunk.hu

Hozzászólások



Kedves felebarat!

Igen Értem!
Ez úgy működik, hogy ha akkor amikor cigarettázik valaki boldogságérzés önti el, azért mert cigarettázhat, vagy a füst amit beszív boldogsággal árasztja el, akkor igen, akkor tök jó a módszer erre is. Megvallom, nem rossz ötlet! Erre még így nem gondoltam, de érdemes kipróbálni!
Győri Jutka



Kedves Jutka

A te fennt irt pl alapjan "esocseppek az ablakon" egy gondolatot rogzitett az illeto,amit ha az EFT-vel felidezett/bekopogtatott,akkor az anno atelt kellemes erzeseket ebresztette fol magaban.
Erre a semara gondoltam,hogy a nehez percekben az ember kopogtat es felidezi azt a kellemes relaxalo erzest,amit anno a cigarettazas jelentett,es erre a cimke a "cigifust".Tehat nem a dohanyzast erositene, csak az erzetet,amit e tevekenyseg kozben erzett.
Remelem igy mar erted,mit akartam kerdezni.Ha nem az se nagy baj, majd kiprobaltatom.
Koszonom a valaszt.

Szeretettel,
felebarat



A tudatosság a kulcs!

Kedves felebarat!
Nem mindig sikerül az okokat pontosan felderíteni, de a tudattalan mindent tud, Ő a raktár, kellő kitartás mellett oda fogja vezetni az energiát, ahol szükség van rá, segítség nélkül is. Az EFT-vel egyébként senki nem tud ártani magának, sem másnak. Ha csak nem arra dolgozik, hogy szeretné kívánni a füstöt. Ebben az esetben viszont megkérdőjelezem, hogy vajon ártalmas-e az amit szeretünk, amitől jól érezzük magunkat. Mi lehet ártalmasabb, szeretni a füstöt, vagy görcsölni azon, hogy szeretem, de biztos árt nekem. Senki nem a cigifüsttől lesz tüdőrákos, hanem a felirattól, amit a cigis dobozon lát! Felébresztik az emberben az ősi halálfélelmet! Minden alkalommal, ha a cigiért nyúl látja. Nem szól róla senkinek, de az agyán átfut a dolog és vívódik magában, hogy te hülye, ebbe fogsz beledögleni, de mégis rágyújt, mert szeret cigizni. Azt nem mondom, hogy használ, hiszen ha benzint iszik valaki attól sem fog virulni az egészsége. De az EFT-vel ez is megoldható. "Nem akarom szeretni a füstöt." A Tudatosság a kulcs.
Jutka



Kedves Jutka

Vagyis ertsem ezt ugy,hogy ha az EFT-vel a pl. cigifustre gondol,az inkabb ront,mint segit?
Amit irtal,azzal egyetertek,de gondolj bele, egy egyszeru(nagyon egyszeru,nincs szakember segitseg, nincs internet, nincs konyv,nincs felvilagositas...) ember,meddig "dolgozik" azon,hogy a belso szorongasat felismerje,aztan "letudja"!Le akar szokni a fustolgesrol,de idobe tellik,mire az egesz "hatteret" megerti,es feldolgozza.
Az EFT nem lehet egy atmeneti potmegoldas?

Szeretettel,
felebarat



Megbocsátom magamnak,

hogy nem tudom mi az, vagy ki az a Kassai Csillusa! Ha kiröhögsz, azt is megbocsátom!:-))
Győri Jutka



Kedves felebarat!

"Minden káros szenvedély/függőség valós oka egy kellemetlen érzés, a szorongás valamilyen formája, amit a függő személy időlegesen megpróbál valamilyen anyag vagy megatartásforma segítségével elfojtani, lecsillapítani.
A függőség egy belső szükséglet, valamiféle szorongás feloldására. Ez a szorongás az igazi akadálya a leszokásnak." /A Titok titka: kip-kop kopogok/
Tehát annak, aki le akar szokni a dohányzásról, annak először is arra kell "dolgoznia", hogy ez a belső szorongás megszűnjön, közben különös figyelmet szentelve a kóros, beteges sóvárgás és a pszichológiai reverzió=(visszafordítottság) megszüntetésére.
Győri Jutka
http://www.ujmagikusterapia.lapunk.hu



Kiröhöglek. Sajnálom. Kérlek, bocsáss meg! Köszönöm! :-)

Ja és óvakodj Kassai Csillusától!!!! :-)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
A nevetés a legfőbb szentség.
Micimackó sokkal jobban szeret téged!
A szabad gondolkodás mindenkinek kijár, akárcsak a széles látókör.



Kedves Jutka

Koszonom a gondolataidat.
Volna egy kerdesem.
Mit gondolsz, ha vki le akar szokni a dohanyzasrol, a kezdet kezdeten a nehez pillanatokban,mikor mar epp cigihez kenyszerulne nyulni,kopogtat egyet es pl. azt ismetli,hogy "cigifust", eleri ugyanazt a kellemes, relaxalo hatast,allapotot,mintha valoban elszivna egy szal cigit???
Lehetseges,hogy az EFT igy/erre is hasznalhato???

Szeretettel,
felebarat



Köszönet!

Nagyon KEDVES vagy! Köszönöm!
Sajnálom. Kérlek bocsáss meg. Szeretlek. Köszönöm.
Jutka



Jutka, élvezet írásaidat olvasni.

Okosak, felemelőek. Nagy nyugalmat érzek, ahogyan olvaslak.

Köszönöm!
Sajnálom! Bocsáss meg kérlek! Szeretlek. Anikó

És hidd el, nem a hangszer vagy a muzsika számít, hanem a dallam, ami belőlünk jön, mert ha az megvan..... a lelkünk, szellemünk kommunikál egymással.